W artykule 3D covers pisałem o tym, jak ważna w tworzeniu ofert jest wizualizacja. Pokazywałem tam, jak wizualizować produkt za pomocą grafiki, czyli w najbardziej oczywisty sposób.
Jednakże wizualizować można również słowami. Często słowa mogą wykreować obrazy, jakich żadna grafika nie byłaby w stanie pokazać. Słowa mogą przede wszystkim pokazywać to, co chcemy aby pokazywały w formie, jaka na klienta najbardziej wpłynie - w jego własnej. To klient jest malarzem i grafikiem.
To co klient powie, pomyśli czy wymyśli jest dla niego prawdą, czasami wręcz świętością. To, co wyjdzie od nas, jest wciskaniem mu produktów. Dlatego wizualizacja zawsze jest skuteczna, nawet jeśli używamy tej techniki sporadycznie.
Słowa mogą rysować i poruszać dowolnie skomplikowane, rzeczywiste lub surrealistyczne obrazy w głowie klienta. Wizualizacja słowna polega na wyciągnięciu z jaźni klienta jego marzeń, jego celów i postawienie ich przed jego oczami jako skutek posiadania naszego produktu lub usługi.
Klientowi łatwo wmówić, że dzięki paście do zębów zdobędzie powodzenie u płci przeciwnej, mimo iż nie jest on głupi. Dla zdecydowanej większości samotnych klientów chęć podobania się jest czynnikiem tak silnym, że tylko w oparciu o ten jeden aspekt można sprzedać prawie dowolny produkt.
Trzeba tylko odpowiednio mu pokazać, co może zyskać - to jest wizualizacja.
Wizualizacja jest tak potężnym narzędziem w rękach zdolnego copywritera, że może wywołać pożądanie najwyższego stopnia, zasłaniające całkowicie potrzeby oraz możliwości finansowe i życiowe stojące na drodze do sfinalizowania transakcji. Niechlubnymi dowodami siły wizualizacji są osiągnięcia dyktatorów XX wieku. Bez względu na to, jak bardzo nieprawidłowe było użycie tych technik, nie możemy ignorować tej potęgi.
Wizualizacja jest malowaniem wizji reklamodawcy "rękoma" klienta.
Wizualizacja produktu
Możemy wizualizować produkt. Opiszemy
... czytaj dalej
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz