czwartek, 21 lutego 2008

3 czynniki skutecznej reklamy

Pierwszy komercyjny mailing w ramach CzasNaE-Biznes uważam za
błąd. Nie tłumaczę siebie małą szkodliwością tego błędu - jest to
po prostu błąd. Dzięki takiej a nie innej reakcji subskrybentów
miałem okazję potwierdzić kilka teorii i sprecyzować większość z
nich. Nie było to zamierzone - nauczyłem się mojej lekcji.

Istnieją trzy podstawowe czynniki mające bezpośredni wpływ na
skuteczność reklamy. Idea tworzenia skutecznej reklamy polega na
wyjściu z pierwszego czynnika, dostosowaniu do niego drugiego i
na końcu wybraniu trzeciego.

Te czynniki to:

  1. grupa docelowa

  2. produkt

  3. Unikalna Cecha Oferty

Grupa docelowa

Grupę docelową definiujemy jako wypośrodkowane cechy ludzi, do
których kierujemy reklamę. Są to wszystkie cechy, które mogą mieć
jakikolwiek wpływ na decyzję po przeczytaniu naszej reklamy. Nie
wolno zapominać o mentalności takiej grupy, która ma często
zasadnicze znaczenie i tak samo często jest lekceważona.

Produkt

Produkt jako drugi czynnik jest niezmienny. W odróżnieniu od
niemożności pełnego zdefiniowania pierwszego czynnika, produkt
jest jasno określony. Znamy jego wszystkie cechy, znamy też
znaczną większość niedociągnięć i możliwości wykorzystania. Nasze
zadanie to wybrać taki sposób przedstawienia produktu, który
trafi w grupę docelową, który rozwiąże ich problem i nie będzie
kolidować z ich przekonaniami, wierzeniami, itd.

Unikalna Cecha Oferty

Czynnik trzeci, czyli UCO, jest często krytycznym elementem
reklamy. Zazwyczaj zwiększa jej skuteczność, kwestia w jakim
stopniu. Zdarza się jednak, że może drastycznie zaniżyć
skuteczność. Dobieramy go na końcu, ponieważ w drugim kroku mógł
powstać problem, którego przyczyną jest sam produkt i jedynie UCO
może go wyeliminować.

Proces tworzenia reklamy w oparciu o zasadę 3 czynników

Zawsze wychodzimy od


... czytaj dalej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz