1. Musisz zacząć od idei. Potrzebujesz unikalnej cechy, pozycji, której możesz użyć aby zostać zapamiętanym przez klienta. Możesz na przykład wybrać segment rynku, w którym jesteś już liderem i pozycjonować się na lidera w tym segmencie.
2. Jeśli nie jesteś liderem w żadnej kategorii, postaraj wypozycjonować siebie jako „alternatywę” albo markę Numer 2 w danej kategorii. Tak jak Pepsi-Cola do Coca-Coli.
Jak to zrobić? Zadaj sobie pytanie: „Jak pozycjonuje się lider?” i stać się czymś przeciwnym. Coca-Cola jest tą prawdziwą (ang. „the real thing”) colą. Cola jest oryginalna dzięki temu, że istnieje na rynku już ponad 100 lat. W związku z tym Pepsi wybrała przeciwne pozycjonowanie poprzez kierowanie przekazu do młodzieży - „Generacja Pepsi”.
... czytaj dalej
Autor: Al i Laura Ries.
Znani na całym świecie konsultanci ds. strategii marketingowych. Autorzy lub współautorzy 11 doskonałych książek nt. marketingu w większości przetłumaczonych na j. polski.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz