Jak możecie wytłumaczyć sukces marek takich jak Coca-Cola, Ford i General Motors, które budowały i pozycjonowały swoje marki inwestując w reklamę i pozostały liderami?
Coca-Cola, Ford i marki GM (Chevrolet, Pontiac, Oldsmobile, Buick i Cadillac) zostały zbudowane w odległej przeszłości za pomocą public relations, nie reklamy.
Weźmy dla przykładu Forda. Gdy Henry Ford zbudował pierwszą linię produkcyjną, wyprodukował i sprzedał samochód (Model T) za niewiarygodnie niską cenę, wygenerowało to ogromny rozgłos. Następnie zaczął płacić swoim pracownikom oszałamiającą kwotę, w tamtych czasach, 5 dolarów dziennie. W rezultacie Henry Ford i Ford Model T były w swoich czasach prawdopodobnie tak popularne, jak Bill Gates i Microsoft dzisiaj.
Dzisiaj oczywiście wszystkie te marki potrzebują
... czytaj dalej
Autor: Al i Laura Ries.
Znani na całym świecie konsultanci ds. strategii marketingowych. Autorzy lub współautorzy 11 doskonałych książek nt. marketingu w większości przetłumaczonych na j. polski.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz