czwartek, 21 lutego 2008

Unikalna Cecha Oferty: Czy warto byc pierwszym

Każda dobra marka powinna być zbudowana wokół jednej, przekonywującej Unikalnej Cechy Oferty (UCO - ang. USP - Unique Selling Proposition). Od unikalności i wartości w oczach potencjalnych klientów tej cechy zależy skuteczność marketingu.

UCO działa, jak skupianie się na niszy. Jeśli pozycjonujesz się, jako firma z interesującą Unikalną Cechą Oferty, to klienci mają tendencję do rozszerzania emocji związanych z tą jedną rzeczą na całą Twoją działalność.

Jeśli jednak pozycjonujesz się, jako firma dobra w wielu rzeczach, klienci nie będą mieli żadnych konkretnych skojarzeń z Twoją firmą - czyli budowanie Twojej marki będzie znacznie trudniejsze.

Naszym UCO może być niska cena, specjalne rabaty, niezwykłość produktu czy inna dowolna cecha produktu, która może zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Cecha musi być UNIKALNA w stosunku do konkurencji. Nie znaczy to jednak, że musi być czymś zupełnie nowym, może to być inna wersja czegoś już znanego.

Inne spojrzenie na stary temat

Dla przykładu: nasza konkurencja ma linię telefoniczną czynną 24/7. My w takim razie zakładamy chat na stronie, gdzie 24/7 urzęduje kilka osób i odpowiada na pytania klientów. Oboje serwujemy klientom doskonałe wsparcie. My mamy taka przewagę, że oferujemy coś unikalnego, nowatorskiego - to zawsze przemawia do ludzi. Jakość tego wsparcia to już inna sprawa -w ofercie ważne jest to, co bardziej zaciekawi klienta.

Rzeczy "oczywiste"


... czytaj dalej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz