Czeska fabryka 'eco ideas' jest placówką modelową - realizuje strategię 'eco ideas' wykraczając nawet poza oczekiwania udziałowców. Dzięki współpracy z lokalnymi społecznościami, takimi jak organizacje samorządowe i pozarządowe, firma Panasonic ma nadzieję stworzyć fabrykę, która jest otwarta na opinię publiczną, a także być biznesem prowadzonym w harmonii z lokalną społecznością. Ustalony w marcu 2008 roku cel, którym jest ograniczenie emisji CO2 o ponad 10% z 13.1 tysięcy ton, został już wykonany z nadwyżką w pilźnieńskiej fabryce, która osiągnęła redukcję do 10.6 tysięcy ton w marcu 2009. "Uruchomienie pierwszej fabryki 'eco ideas' w Europie znacząco pomoże nam w osiągnięciu założonych kryteriów ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Obok rosnącej oferty przyjaznych środowisku produktów strategia 'eco ideas' pokazuje, że firma Panasonic jest zaangażowana w minimalizację wpływu swoich działań na środowisko." - mówi Laurent Abadie, CEO firmy Panasonic Europe.
Aby wnieść wkład w ekologiczny rozwój Pilzna i otaczających je regionów, fabryka Panasonic włączy się w poprawę stanu lokalnego środowiska uczestnicząc w programie zbiórki nielegalnych śmieci i rewitalizacji parków. Dodatkowo wraz z pozarządowymi organizacjami, czeska fabryka telewizorów będzie sadzić drzewa i organizować imprezy edukacyjne by wspomóc budowanie świadomości ekologicznej uczniów i dzieci z pobliskich szkół. Jako że niezbędne jest by pracownicy Panasonic sami charakteryzowali się odpowiednią świadomością ekologiczną, wszyscy nowi pracownicy podpiszą zobowiązanie, zgodnie z którym w pracy zastosują odpowiednie procedury recyklingu, zarządzania odpadami i oszczędzania energii.
Oprócz inicjowania działań proekologicznych w lokalnej społeczności, fabryka promuje redukcję całkowitego wpływu procesu produkcji na środowisko ze specjalnym naciskiem na emisję CO2 i odpadów. Poprzez stosowanie energooszczędnych rozwiązań, takich jak remont systemów zarządzania energią, które odpowiadają za utrzymanie temperatury w fabryce placówka osiągnęła trzyletnią redukcję emisji CO2 o ponad 10%, jednocześnie poprawiając produktywność. Fabryka będzie nadal działać w kierunku oszczędności energii i redukcji emisji CO2 poprzez instalację urządzeń pomiarowych by osiągnąć tzw. 3R (Reduce, Reuse, Recycle) i zminimalizować ilość zmarnowanego materiału i komponentów dzięki zmianie wykorzystywanych surowców. Obecnie 91% wszystkich odpadów może być poddanych recyklingowi i użytych powtórnie.
Źródło: Panasonic Polska
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz