piątek, 21 grudnia 2007

Przelomowe zmiany w Netsprint

Czuję się jak wołający na pustyni, którego głos ktoś usłyszał...

Muszę się z Wami podzielić bardzo ważną, w moim mniemaniu, informacją. Wyszukiwarka NetSprint.pl przełamała lody i jako pierwsza z Polskich wyszukiwarek wprowadziła przyjazną dla reklamodawcy (!) formę reklamy.

Osoby, które znają CzasNaE-Biznes trochę dłużej, pamiętają mój artykuł "Alternatywa dla bannerów". Postuluję w nim odejście od przestarzałego już modelu wyróżniania reklam.

Artykułem tym udowadniam (mam taką nadzieję), że stara już praktyka tworzenia reklam, które się wyróżniają na tle reszty strony, ZAWODZI! Internet nie jest medium takim, jak telewizja, radio czy "ulica". Pomijając pełnoekranowe reklamy, użytkownik może nasze reklamy bez problemu pominąć podczas przeglądania interesujących go informacji.

Czy to jest dobry powód aby wyróżniać reklamę? To BYŁ dobry powód. Był może jeszcze 2 lata temu. Dzisiaj już NIE. Bannery poprzez wyróżnianie, paradoksalnie są do siebie tak podobne, że można wypracować sobie odruch ich niedostrzegania.

Podczas dyskusji na forum, której wynikiem był artykuł, zarzucałem również portalowi Onet.pl, że jego Płatny Link(*) zdecydowanie za bardzo odstaje wyglądem do reszty wyników. Onet zdaje się ostrzegać internautów: Uważaj, to jest REKLAMA!

Identyczna sytuacja MIAŁA miejsce w przypadku wyszukiwarki NetSprint.pl. "Miała" ponieważ NetSprint wprowadził dzisiaj bardzo daleko idące zmiany w sposobie prezentowania swoich Linków Sponsorowanych.

Dlaczego o tym piszę?

Ponieważ według słów Product Managera NetSprint przyczyniłem się do tej rewolucyjnej zmiany.
ponieważ jestem przekonany, że pozytywnie wpłynie to na skuteczność Linku Sponsorowanego i tym samym na opłacalność tego typu reklamy.

Było tak: www.cneb.pl/cneb3/netsprint/old.html

Jest tak: www.cneb.pl/cneb3/netsprint/new.html

Już wkrótce, gdy uda mi się zamknąć etap zmian w CzasNaE-Biznes, przeprowadzę próbne kampanie w NetSprint. Wtedy przekonamy się, czy zmiana formy prezentowania Linku Sponsorowanego zapewniła oczekiwany rezultat.

Postaram się również uzyskać ogólniejsze statystyki nowego rozwiązania od NetSprint.

Poniżej znajduje się wymiana poglądów pomiędzy Łukaszem Lewandowskim, Product Managerem NetSprint, a mną. Według słów p. Łukasza, najprawdopodobniej właśnie ta dyskusja miała ostateczny wpływ na podjęcie decyzji.

Zapraszam też do zapoznania się z dyskusją Netsprint.pl następny do klubu płatnego pozycjonowania. Tutaj muszę pochwalić mojego rozmówcę za nie ukrywanie faktu, zauważonego też na forum, że zdarzają się błędy w momencie ustalania słów kluczowych kampanii. Błędy, które skutkują pojawianiem się reklam nie koniecznie tam, gdzie byśmy tego chcieli. Zostałem jednak zapewniony, że prace nad wyeliminowaniem tego błędu są w toku.

(*) Płatny Link (Onet.pl), Link Sponsorowany (Netsprint.pl) oraz podobne tego typu rozwiązania, to możliwość opłacenia pierwszej/ ych pozycji w wyszukiwarce dla wybranego przez nas zestawu słów kluczowych.

Wymiana poglądów...

Oto fragment wymiany poglądów, jaka zaistniała pomiędzy Łukaszem Lewandowskim, Product Managerem NetSprint, a mną. Rozmawialiśmy o formie przedstawiania Linków Sponsorowanych w wyszukiwarce NetSprint.pl


... czytaj dalej



Autor: Piotr Majewski.
Specjalizuje się w e-biznesie i marketingu internetowym od 1998 roku. Jest redaktorem CzasNaE-Biznes. Pod takim samym tytułem została wydana jego książka o e-biznesie.

Zaprojektował od strony merytorycznej największy program szkoleniowy z zakresu e-biznesu w Polsce - FIRMA XXI WIEKU - z którego skorzystało 1900 osób.

Należą do niego również system mailingowy impleBOT.pl, oraz platformy sprzedające szkolenia e-learningowe (Ekademia.pl) i szablony stron www (WebHandel.pl).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz