środa, 23 stycznia 2008

Pozycjonowanie - linki, linki, linki...

Pozycjonowanie serwisu pod kątem wyszukiwarek to pozyskiwanie linków i budowanie wartościowej treści. Podstawowa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to zbyt mało, aby osiągnąć wysokie pozycje w rankingach. Uzyskanie wartościowych linków zewnętrznych jest niezbędne, jeżeli chcemy zdobyć wysokie rankingi dla konkurencyjnych jedno- lub dwuwyrazowych zapytań. Różne linki mają jednak różną wartość.

Koszty intensywnej kampanii pozyskiwania linków z serwisów o wysokich rankingach mogą być bardzo duże. Darmowe katalogi przestały już wystarczać. Jeszcze do niedawna ogromnie popularne były działania polegające na darmowej wymianie linków pomiędzy serwisami, tzw. link exchange. Wiele serwisów zawierało działy, gdzie budowane były minikatalogi różnych stron internetowych, najczęściej powiązanych tematycznie z witryną, na której katalog się znajduje. Wyszukiwarki zaczęły filtrować nabyte w ten sposób linki. Wymiana linków stała się w pewnym stopniu niebezpieczna - za spam zostały uznane tzw. farmy linków, do których można zaliczyć masowy link exchange.

Metody pozyskiwania linków


Aktualnie stosowane efektywne metody zwiększania ilości linków zewnętrznych to:
  • kupowanie wartościowych linków w zewnętrznych serwisach;

  • zamieszczanie informacji w zewnętrznych serwisach;

  • stworzenie unikalnej zawartości, która zachęci inne serwisy do naturalnego umieszczenia linków.

Pierwsza metoda wydaje się najprostsza i najszybsza. Trudność polega na znalezieniu serwisów, które oferują miejsce na umieszczenie linku w atrakcyjnej cenie oraz brak jasnych kryteriów ich wyboru. Raz uiszczona opłata obejmuje określony czas prezentacji linku na stronie. Należy się więc liczyć z ciągłym pojawianiem się kosztów związanych z jego utrzymaniem. Kupno linków uważane jest przez wyszukiwarki za próbę manipulacji przez wyszukiwarki. Należy więc być rozważnym w wyborze serwisów, na których chcemy umieścić link, i ich ilości.

Druga metoda wymaga
... czytaj dalej


Autor: Tomasz Frontczak.
Marketingiem internetowym zajmuje się od 2001 roku. Łączy praktykę z teorią (praca naukowa). Jest autorem książki Marketing internetowy w wyszukiwarkach, która ukazała się nakładem wydawnictwa Helion/OnePress.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz