piątek, 31 sierpnia 2007

Stwórz Własny Program Partnerski z ProPartner

Prowadzisz biznes i chcesz zwiększyć sprzedaż swoich produktów?
Stwórz dla swojego Biznesu program partnerski

ProPartner jest pierwszą w Polsce siecią programów partnerskich (ang. affiliate network). Jej uruchomienie w kwietniu 2005 roku zapoczątkowało rewolucyjną zmianę w polskim handlu elektronicznym - internetowi Sprzedawcy produktów i usług otrzymali możliwość szybkiego i łatwego tworzenia własnych, profesjonalnych programów partnerskich, zaś właściciele stron www (i nie tylko oni) zyskali dostęp do stale rosnącej bazy programów, spośród których mogą wybierać te najodpowiedniejsze i najbardziej opłacalne.

Internetowe programy partnerskie to jedna z form marketingu opartego na wynikach (pay-per-performance). Sprzedawca produktów lub usług w Internecie, mający własny program partnerski, wypłaca swoim Partnerom prowizję od zakupów dokonanych z ich polecenia. Dzięki programowi partnerskiemu Sprzedawca inwestuje swój marketingowy budżet w 100% skutecznie – płaci tylko za wyniki i dopiero po tym, jak sam zarobi. Korzyść jest obustronna - Sprzedawca zyskuje potężne narzędzie napędzające sprzedaż, zaś Partnerzy mogą wykorzystywać swoje strony www (oraz inne narzędzia, m.in. pocztę elektroniczną) do stworzenia dodatkowego, atrakcyjnego źródła dochodu.

Stworzenie dobrego, skutecznego programu partnerskiego zwykle wymaga znacznego nakładu pracy i środków. Sprzedawca powinien zadbać o wdrożenie bezpiecznego i bezawaryjnego oprogramowania, które będzie naliczać Partnerom należne wynagrodzenie i dostarczać im na bieżąco informacji o efektach współpracy. Konieczne jest przygotowanie zaplecza prawno-księgowego, które sprawnie poradzi sobie z obsługą tysięcy dokumentów i przelewów. Wreszcie, aby program mógł skutecznie działać i dynamicznie się rozwijać, niezbędne staje się aktywne zarządzanie zespołem Partnerów, utrzymywanie z nimi bieżącego kontaktu i dostarczanie im niezbędnych materiałów marketingowych.

ProPartner wychodzi naprzeciw potrzebom internetowych Sprzedawców, którzy chcą wykorzystać potencjał drzemiący w programach partnerskich. Po wstępnych konsultacjach ze Sprzedawcą, administratorzy ProPartnera przeprowadzają integrację jego systemu informatycznego z siecią i już po kilku dniach nowy program partnerski jest gotowy na przyjęcie swoich pierwszych Partnerów.

Poza kompleksową obsługą techniczną i prawno-księgową (Sprzedawca ogranicza się wyłącznie do regularnego przelewania należności na konto ProPartnera), ProPartner może - na życzenie Sprzedawcy - przydzielić do jego programu partnerskiego przeszkolonego menadżera, który zajmie się pełnym zarządzaniem programem: kontaktem z Partnerami, zdobywaniem nowych i dostarczaniem im materiałów niezbędnych do efektywnej współpracy.

ProPartner jest siecią, w której Partnerzy mogą się swobodnie rejestrować i wybierać programy partnerskie, w których chcą uczestniczyć. Ponownie jest to korzyść dla obu stron – Partnerzy, rejestrując się tylko raz, mogą wybierać spośród różnorodnych produktów i usług do promowania; Sprzedawcy zaś mogą już na starcie pozyskać wielu zainteresowanych współpracą Partnerów.

Idea obustronnej korzyści jest w ProPartnerze nadrzędna. Odpowiednie zapisy w umowach i regulaminach oraz stały nadzór administratorów gwarantują uczciwą i w pełni zgodną z obowiązującym prawem współpracę, chroniąc interesy zarówno Sprzedawców, jak i Partnerów – bez faworyzowania którejkolwiek ze stron.

ProPartner to sieć nastawiona na szybki i dynamiczny rozwój. Pozwala internetowym Sprzedawcom w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje wdrożenie do ich e-biznesów profesjonalnych, przemyślanych i atrakcyjnych programów partnerskich...

...zaś Partnerom - właścicielom stron www (i nie tylko im) – umożliwia wybór właściwych programów, na których mogą naprawdę dobrze zarabiać.

Dlaczego ProPartner jest dla internetowych Sprzedawców tak opłacalną inwestycją?

Przede wszystkim dlatego, że ich marketingowy budżet po wejściu do ProPartnera jest inwestowany ze stuprocentową skutecznością. Płacą za promocję dopiero po tym, jak sami zarobią – i czynią to bardzo wygodnie, przelewając na wyznaczone dla nich konto zbiorczą sumę wynagrodzeń i prowizji. W ten sposób formalności zostają ograniczone do niezbędnego minimum.

Jednym z najpoważniejszych argumentów za wyborem ProPartnera jest natychmiastowy dostęp do sprawdzonej platformy o ogromnych możliwościach. Zwalnia to Sprzedawcę z konieczności stworzenia od podstaw skomplikowanego oprogramowania, opracowania systemu rozliczeń i przepływu dokumentów. Korzystając z wiedzy i doświadczeń konsultantów ProPartnera, Sprzedawca może wdrożyć i uruchomić swój program znacznie szybciej i sprawniej, niż gdyby podjął się opracowania swojego programu partnerskiego samodzielnie.

Jedyne “ryzyko” finansowe po stronie Sprzedawcy stanowi roczna opłata licencyjna za korzystanie z ProPartnera, wynosząca odpowiednio 497 PLN netto dla opcji FX. Jednak praktyka pokazuje jednoznacznie, że nawet zupełnie przeciętny program partnerski może, przy stosunkowo niewielkim nakładzie czasu i pracy, wygenerować Sprzedawcy roczne przychody wielokrotnie przekraczające wielkość jego początkowej inwestycji. ProPartner służy swoim klientom bezpłatnymi konsultacjami, co dodatkowo przyczynia się do zwiększania wyników finansowych programów partnerskich Sprzedawców.


Przykładowe kalkulacje miesięcznych kosztów korzystania z ProPartnera:


W swoim programie partnerskim Sprzedawca wypłaca Partnerom 15% prowizji od każdej sprzedaży dokonanej z ich polecenia. W danym miesiącu sprzedał dzięki Partnerom produkty za łączną kwotę 35.000 PLN. Partnerzy w danym miesiącu zarobili więc 5.250 PLN. Jeśli program partnerski działa w wariancie podstawowym (FX), bieżąca należność za ten miesiąc wynosi 20% * 5.250 PLN = 1.050 PLN. Na fakturze pojawi się więc kwota netto 1.050 PLN (bieżąca należność) + prowizje dla tych Partnerów, którzy w tym miesiącu przekroczyli próg wypłaty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz